بیوگرافی و زندگی نامهفرهنگ و هنر

زهرا امیر ابراهیمی ملقب به زر (از فیلم خصوصی تا جشنواره)

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی ملقب به زر امیر ابراهیمی + حاشیه‌های او

زهرا امیرابراهیمی در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۶۰ به دنیا آمد. این فرد که به ملقب به زر است از بازیگران ایرانی بوده که مهاجرت کرده است. او در رشته بازیگری در تئاتر تحصیل کرده، همچنین علاوه بر بازیگری به عکاسی نیز پرداخته است. به طوریکه او را عکاس حرفه‌ای می‌شناختند. در این مطلب از مجله جوان ایرانی به بررسی کامل بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی می‌پردازیم.

 

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی

همان‌طور که در این مطلب بیان شد، زهرا امیر ابراهیمی یکی از بازیگران دهه شصتی بوده که در چندین سریال ایفای نقش کرده است.

ظاهراً دو فیلم جنسی و غیراخلاقی در سال ۱۳۸۵ از زهرا امیر ابراهیمی پخش شده که البته بعداً توسط خودش تکذیب شد. در این فیلم پورن، دختر و پسری همدیگر را در آغوش ‌گرفتند و بسیار غیراخلاقی بود. این هنرمند بااستعداد پس از انتشار فیلمش گفت که قبلاً با فردی نامزد شده و نامزدش به او خیانت کرده و او را ترک کرده است‌. درواقع انتشار فیلم خصوصی پورن در اینترنت از زر باعث مهاجرت وی از ایران شد. در ادامه این مطلب دلیل مهاجرت این فرد را توضیح می‌دهیم.

 

دلیل مهاجرت زهرا امیر ابراهیمی از ایران

زهرا امیر ابراهیمی پس از لو رفتن فیلم خصوصی زندگی‌اش تصمیم گرفت که از ایران مهاجرت کند. ابتدا به کشور فرانسه برای زندگی رفت و در همان‌جا بازیگری و فیلم‌سازی را ادامه داد. البته پس از ماجرای لو رفتن فیلم پورن از زهرا امیر ابراهیمی در ایران او به عنوان متهم ردیف اول پرونده مجید ابراهیمی شناخته شد. همچنین این فرد متهم ردیف دوم پرونده اتهام موجبات فساد از طریق برقرار روابط مشهور نیز محاکمه شد. زهرا امیر ابراهیمی ممنوع‌الخروج شده بود، اما به قید وثیقه آزاد شد و در صبح همان روزی که قرار دادگاه داشت ایران را ترک کرد و به فرانسه مهاجرت کرد.

البته تمامی این اطلاعات از سایت‌های خبری جمع آوری شده و در مورد صحت آن هیچ تضمینی به شما نمی‌دهیم.

 

ماجرای کامل پخش شدن فیلم زهرا امیر ابراهیمی

پس از اینکه فیلم پورن زهرا امیر ابراهیمی پخش شد، وی در گفتگو با یک شبکه فارسی اعلام کرده که این کلیپ‌های پخش شده هیچ ربطی به او ندارد و تنها شباهت‌های ظاهری به خودش دارد. همچنین او عنوان کرده که این فیلم‌ها را همسر سابقش به نام مجید بهرامی منتشر کرده است.

این فیلم‌های غیراخلاقی را نامزدش درست کرده و سپس پس از انتشار آن‌ها به ارمنستان فرار کرده، پس از مدتی بازداشت شده است. وی اعتراف کرد که در این ماجراها دخیل بوده است، همچنین شایعه خودکشی او بر سر زبان‌ها افتاد که بعد مشخص شد که دروغی بیش نبوده و همچنان زنده است‌.

اما به‌هرحال زهرا امیر ابراهیمی در اوج شهرت به دلیل بازی در سریال نرگس به خاطر انتشار فیلم‌های خصوصی‌اش که مردم او را به چشم دیگری می‌دیدند مجبور شد ایران را ترک کند. البته وی به دلیل بازی در فیلم عنکبوت، جایزه جشنواره کن را از آن خود کرد.

 

تکذیب زهرا امیر ابراهیمی

پس از ۱۳ سال زهرا امیر ابراهیمی حضور خود را در فیلم لو رفته تکذیب کرد و عامل انتشار فیلم را نیز معرفی کرد.

بازی در سریال تلویزیونی نرگس اوج شهرت زهرا امیر ابراهیمی است. معروفیت او با بازی در این سریال به کارگردانی سیروس مقدم شکل گرفت. در واقع این فرد در سریال نرگس نقش زهره شوکت را بر عهده داشت. البته نقش اصلی سریال نرگس پوپک گلدره بود که متأسفانه در اثر حادثه تصادف به کما رفته و پس از ۸ ماه درگذشت. ستاره اسکندری به عنوان بازیگر جایگزین او انتخاب شد.

همچنین زهرا امیر ابراهیمی در سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی به نام کمکم کن، غریبانه، نرگس و نذر بازی کرده است‌. از فیلم‌های سینمایی چنین فردی نیز می‌توان به انتظار، عنکبوت مقدس، فردا آزادیم، تابوی تهران، سفر به هیدالو، مهریه و دموکراسی شیرین نیز اشاره کرد.

فعالیت زهرا امیر ابراهیمی در فرانسه مهاجرت زهرا امیر ابراهیمی فعالیت خود را در فرانسه با تئاتر رویای ظاهرگان خاموش ادامه داد، همچنین در فیلم شیرین عباس کیارستمی نیز ایفای نقش کرد. البته او در عکاسی نیز فعالیت داشت و آن را در فرانسه نیز ادامه داد. همچنین در فیلم مهریه و دموکراسی جلوی دوربین رفت. در نهایت چنین فردی برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن شد. این بازیگر هنگام دریافت جایزه اشاره کرد که دل من با مردم آبادان و همچنین با مردان و زنان ایران است.

زهر ابراهیمی در مصاحبه‌ای با بی بی سی فارسی علت خروج خودش از ایران را واکنش‌های مردم به شایعات انتشار یافته در مورد خود عنوان کرده است.

شهناز تهرانی کیست؟ (بیوگرافی بازیگر و خواننده قبل از انقلاب)

شهناز تهرانی کیست؟

زندگی شخصی زهرا امیر ابراهیمی

بسیاری از کاربران در اینترنت سرچ می‌کنند، زهرا امیر ابراهیمی کیست یا اینکه در مورد خانواده و پدر مادر او سؤالاتی دارند. اما جالب است بدانید که اطلاعات کافی برای روابط شخصی و پدر مادر این بازیگر وجود ندارد. طی تحقیقات انجام شده به نظر می‌رسد که زر هنوز ازدواج نکرده است.

البته برخی از رسانه‌ها بر این باورند که زر در خارج ازدواج کرده است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا