سبک زندگی

اجزای مهمی که با سرویس خواب دخترانه کامل می شوند

سرویس خواب دخترانه به دلیل روحیه لطیف آن‌ها باید ویژه و به‌خصوص باشد. سرویس‌های خواب‌ زنانه معمولاً در رنگ‌های روشن و طرح‌های فانتزی می‌شوند. خانم‌ها در انتخاب رنگ، طرح، جزئیات و جنس سرویس خواب خود دقت بیش‌تری را به نسبت پسران دارند؛ پس قبل‌از خرید سرویس خواب برای دختران خود، حتماً نظر آن‌ها را هم بخواهید.

اجزای سرویس خواب دخترانه

وسایل سرویس‌ خواب دخترانه عبارتند از:

  1. تخت خواب
  2. کمد
  3. دراور
  4. میز آرایش
  5. پاتختی
  6. پاف
  7. آینه
  8. کتابخانه
  9. میز تحریر به همراه صندلی

در ادامه به معرفی اجزای مهم سرویس خواب دخترانه می‌پردازیم:

  • تخت خواب

تخت خواب از وسیله‌های مهم در سرویس خواب است. در انتخاب تخت خواب برای دختران باید به رنگ تخت توجه بیش‌تری کنید. رنگ آن باید با دکوراسیون داخلی اتاق همخوانی داشته باشد. اکثر رنگ‌های مورد‌علاقه دختران، رنگ صورتی، سفید و تمام رنگ‌های پاستیلی است.

تخت در سرویس خواب در طرح‌های گوناگونی وجود دارد و هرکدام نسبت به دیگری ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند؛ مثلاً ممکن است یک تختی کشو داشته و دیگری این آپشن را نداشته باشد. در انتخاب یک تخت مناسب برای دخترخانم‌ها توجه به نکات دیگری هم نیاز است.

  • کمد

دومین وسیله ضروری در اتاق‌ دختران، وجود کمد است. کمد سرویس خواب دخترانه باید طوری باشد که بتواند تمام وسایل آن‌ها را در خود به راحتی جای دهد. بهتر است که کمد  قسمت مخصوصی را برای نگه‌داری کیف‌ها نیز داشته باشد.

امروزه کمدهای یک‌سره بسیار ترند شده‌اند؛ این کمدها قسمت زیادی از فضای بالای دیوار را اشغال می‌کنند، اما در بخش پایینی خود می‌توانند میزتحریر و یا میزآرایش را در خود قرار بدهند‌. این کمدهای مدرن موجب استفاده بهینه از فضای اتاق خواب دخترانه می‌شوند.

  • میز آرایش

میزآرایش هم یکی دیگر از وسایل اصلی سرویس خواب زنانه است. روی میز آن می‌شود وسایل آرایشی و بهداشتی را قرار داد. خانم‌ها می‌توانند روی صندلی مخصوص میز نشسته و دسترسی راحتی را به وسایل شخصی خود داشته باشند. صندلی‌ سرویس خواب زنانه در مدل‌های فانتزی و رویه‌ای ست با تخت خواب وجود دارند.

  • دراور

دراور به‌عنوان یک نظم‌دهنده در اتاق خواب به حساب می‌آید. دراور باید با وسیله‌های دیگر سرویس هماهنگی داشته و با آن‌ها از نظر ظاهری و جنس ست شود. دراورهای مدرن دارای نظم دهنده‌هایی مخصوص لباس‌زیر و کفش‌ها هستند؛ اما رایج‌ترین مدل دراور همان دراورهای قدیمی با کشوهای چند عددی بوده‌ است‌.

  • آینه قدی

احتمالا همه می‌دانند که دختران وقت زیادی را صرف آماده شدن می‌کنند. وجود یک آینه قدی در اتاق آن‌ها می‌تواند در رسیدن به استایل مورد‌علاقه‌اشان کمک زیادی کند. استفاده از پاف در جلوی آینه برای راحتی در پوشیدن کفش‌ها مناسب است.

آینه‌ها می‌توانند در مدل‌های مختلفی وجود داشته باشند. اکثرا دور آن‌ها از قاب‌های چوبی طراحی می‌شوند که امروزه بسیار طرفدار دارند. هرچه مدل قاب ساده‌تر باشد، لاکچری‌تر به حساب می‌آید. البته انتخاب مدل آن کاملا سلیقه‌ای است.

بعضی افراد هنگام سفارش سرویس خواب خود می‌خواهند که آینه قدی در روی دیوار کمدشان قرار بگیرد. این مدل کاربردی است و جایی را اشغال نمی‌کند؛ یعنی می‌تواند فضای اتاق را خلوت‌تر کند.

  • پا تختی

پاتختی یک میز کوچک و کاربردی است که از یک الی دو کشو تشکیل شده است. این پاتختی ها کنار تخت خواب قرار گرفته و برای قرار دادن یک گلدان کوچک، بطری‌آب و لیوان، کتاب بعد از مطالعه، عینک، تلفن‌همراه و… در هنگام شب مناسب هستند. از کشو‌های آن‌ها هم برای قرار دادن وسایل شخصی استفاده می‌شود.

  • میز تحریر

وجود میز تحریر در سرویس خواب دخترانه برای کسانی که ساعات طولانی را مشغول‌ مطالعه هستند، ضروری است. می‌شود در روی آن به راحتی لپ‌تاپ، کامپیوتر و کتاب را جای داد. اصولا میز‌تحریر‌ها دارای کشو هستند‌.

وجود کشو در اکثر اجزای سرویس خواب زنانه حائز اهمیت است؛ زیرا هرچه‌قدر تعداد کشو زیاد باشد، باز هم دختران وسیله‌های زیادی را برای قرار دادن در کشو‌ها دارند.

  • کتابخانه

کتابخانه‌ای چوبی که به شکل مدرنی طراحی شده باشد، می‌تواند فضای داخلی اتاق را دل‌نشین‌تر کند. وجود آن برای دختران اهل مطالعه مهم است‌.

نکات مهم در انتخاب سرویس خواب مناسب دخترانه

برای انتخاب سرویس خواب دخترانه باید به یک سری نکات مهم توجه کنید؛ مثلا ابعاد تحت خواب، رنگ‌بندی سرویس، نوع چیدمان و همچنین جنس سرویس خواب

نوع چیدمان سرویس خواب

برای چیدمان مناسب اتاق خواب دخترانه به مدل و جنس سرویس اهمیت دهید. چیدمان از عامل اصلی زیبایی اتاق خواب دختران است. چیدمان اصولی در سرویس خواب دخترانه به‌گونه‌ای است که احساس آرامش و حس خوبی را به آن‌ها القا کند؛ پس استفاده از رنگ‌های موردعلاقه خانم‌ها و توجه به سلیقه آن‌ها همچنین درنظر داشتن نور اتاق در چیدمان مهم است.

رنگ سرویس خواب دخترانه

انتخاب رنگ سرویس خواب دخترانه متنوع است. بیش‌تر آن‌ها رنگ‌های صورتی و رنگ‌های دخترانه دیگر را می‌پسندند. نکته‌ای که در انتخاب رنگ باید به آن توجه کنید این است که تمام وسیله‌ها و دکوراسیون را یک رنگ انتخاب نکنید تا فضای اتاق شما بی روح باشد؛ حداقل باید از دو رنگ در آن استفاده کنید. مثلا اگر به رنگ سفید و صورتی علاقه دارید، می‌توانید تخت خواب خود را در رنگ سفید خریداری کرده و روتختی آن‌را صورتی تهیه کنید‌.

ابعاد تخت خواب

در انتخاب یک تخت خواب مناسب باید به ابعاد آن هم توجه کنید. ابعاد استاندارد تخت خواب دخترانه از عرض ۸۶ در طول 185 سانتی‌متر شروع شده و تا عرض 130 در طول 215 نیز وجود دارد.

انتخاب تخت خواب در ابعاد بزرگ‌تر برای دختران نوجوان خود مناسب‌ است. زیرا آن‌ها در حال رشد بوده و قدشان بلند‌تر می‌شود؛ پس بهتر است تخت خواب ۱۵ سانت از قد اصلی دختران بزرگ‌تر باشد‌.

جنس سرویس خواب دخترانه

جنس سرویس خواب زنانه می‌تواند چوبی، ام‌دی‌اف و یا فلزی باشد. حتی سرویس خواب با ترکیب این جنس‌ها نیز وجود دارد. در انتخاب سرویس خواب خود حتما به جنس آن هم توجه کنید. ظاهر سرویس خواب چوبی و ام‌دی‌اف از جنس فلز بهتر بوده و مورد پسند دختران است. این دو نوع جنس می‌تواند در رنگ‌های متفاوتی تولید شود.

سرویس خواب مناسب: آرامش بیش تر

سرویس خواب دخترانه باید خیلی خاص و زیبا باشد تا احساس خوبی را به دختران بدهد. برای داشتن یک سرویس خواب مناسب باید چند نکته را رعایت کنید؛ برای مثال انتخاب یک سرویس خواب مناسب در جنس‌های چوبی و ام‌دی‌اف می‌تواند بهترین انتخاب شما برای خانم‌ها باشد. برای مشاهده انواع سرویس‌ها و قیمت سرویس خواب دخترانه و تهیه آن‌ها می‌توانید به تانیل چوب مراجعه کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا